Information som ni missat


Torsdagen
s idrotts lektion fick vi som tur var slipa på vår dans. Jag och Sofia hade såklart jobbat våra arslen av oss för att dansen skulle bli klar, och - såklart - bra. När vi har gått igenom dansen tre gånger stiger vår idrottslärare fram och meddelar "Ifall jag skulle sätta ett betyg just nu skulle det bli ett B." För att vi ska höja oss till ett A måste vi ha mer karaktär. Men, hon säger att vi har kämpat och att vi får smyga iväg hem.

 

Hemma blir det macaron-bakdags. Första gången jag bakar och smakar macarons. Gjorde med lemoncurd-fyllning, som alla i min familj älskade, men tyvärr inte Sofia. Men, hon uppskattade första Star Wars filmen. Känner mig ganska stolt över att jag invigt henne i STAR WARS familjen, och ännu stoltare över att hon gillade det.

 


Fredagen började med idrott, vilket betydde dansuppvisning. Och gissa vad?! Efter vår dans (som vi efteråt fick komplimanger för, hehe) sade vår lärare att vi hade uppnått A. Det är sådant som gör ens dag. Resten av skoldagen gick ganska trögt förutom att vi fick äta tacos och leka detektiver på naturkunskapen.

 

På kvällen var det dags för STAR WARS I i 3D. Jag trodde jag skulle dö på väg till Kista - så uppspelt var jag. Jag kan säga att det var värt varenda krona (även om 3D:n inte var värst speciell). Sofia och Ella var ett fantastiskt sällskap under kvällen. Middagen åts på donken. McNuggets - såklart!

 


Lördagen var inte värst speciell. Pluggade en del, på vad kommer jag inte ihåg. På kvällen var det dags för deltävling 2 i Melodifestivalen, även denna gång med tjejerna. Lilla Munther (som inte riktigt ser ut att vara 18) har en otrolig röst och hans låt växte efter att man hört den för andra gången. Var stark och dippade bara morötter även om chips serverades.

 


Söndagen spenderades med Sofia. Lunch på Sollentuna Centrum, det blev en klassiker med en twist. Vitlöksbröd med ört- och vitlöks Phiadelphia och en liten flaska provia. Twisten var i detta fall vitlöken på brödet. Vi bestämde oss för vilka cupcakes som skulle bakas - Alla Hjärtans Dag cupcakes, som ni kan se blev riktigt stiligt men tyvärr smakade lite för mycket smör på grund av smörfrostingen som vi inte var snåla med. Matte gjordes ett kort tag. Middag åts: Rostbiff och potatis med bearnaisesås. Sedan tittades det på STAR WARS II (ja, det är nödvändigt att skriva STAR WARS i fet text och caps lock varje gång). Måste bara nämna att jag älskar att Sofia älskar STAR WARS. Och vi passade även på att spana in Kontoret; Björn Gustavsson du har varit saknad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback