Minus en veckodag

Va? Är det måndag idag? Är du säker på det?

 

Till skillnad från de flesta upplever inte jag denna måndag. För mig är det fortfarande söndag. Eftersom det var öppethus på skolan i lördags och man då behövde närvara på en halvtimmes lektion fick vi hela måndagen ledigt. Ett väldigt schyst byte enligt mig, och troligen de andra eleverna som fick slippa vardagslivet denna vardag.

 

Dagen har passerat i en bra fart. Någon timme efter frukost körde jag mitt första zumba-pass. Drog ned persiennerna i vardagsrummet och ställde mig sedan framför TV:n och skakade på mina höfter (vilket 70% av det man gör går ut på). Även om det inte känns jobbigt så svettas man en hel del när passet är klart.

 

Under eftermiddagen kom Sofia över så att vi kunde göra klart vårt spanska arbete. En presentation om Matthew Gray Gubler som fruktansvärt nog ska hållas imorgon. Om ni känner mig vet ni att jag knappt kan hålla en redovisning på svenska. Hur fasiken ska jag kunna prata inför hela klassen på spanska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback