Där satt den - inte riktigt

Mina tankar om denna dag är blandade.

 

Jag har märkt att jag äntligen börjat känna mig tryggare med ännu ett par klasskamrater. Det är konstigt att jag börjat känna så precis nu då det inte ens är en vecka av skolåret kvar, men som man säger "bättre sent än aldrig".

 

Dagen startade suveränt med en lång sovmorgon, trots att jag gick upp tio i åtta eftersom städerskan förväntades anlända vid denna tidpunkt. Men nej, nej hon hade bestämt sig för att komma en aning senare. Jag spenderade denna tid med att titta klart på The Hurt Locker och även roa mig med att titta på Bridesmaids igen. Ingen spanska vilket betydde att humöret steg. Kort mentorstid där man skulle skriva om året i sin journal som vi flitigt använt tre gånger. Lunchen fick bestå av morötter då maträtterna som erbjöds inte var attraktiva nog för mig.

 

Är otroligt irriterad över idrotten då min lärare tyckte att ett D passar som mitt slutbetyg. Själv tycker jag faktiskt att jag förtjänar ett C, och har lyckats bli övertygad om att jag på torsdag ska gå och diskutera saken. Det är definitivt någonting fel med hennes betygsättande. Folk som förtjänar ett A slutar upp med C, trots att deras prestationer har varit betydligt bättre än ett fåtal som lyckats få ett A. Dessa personer ska, precis som jag, ta sig ett snack med vår så kallade lärare.

 

Tänker avsluta med något positivt eftersom man "aldrig ska gå och lägga sig arg"; Imorgon blir det äventyr hemma hos Melina - även känt som landet av de flesta från klassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback