The Avengers

Färdades till Kista med Sofia, Julia och Bella igår, och kan nu säga att jag sett mästerverket The Avengers. Inför detta biobesök passade jag på att titta på Thor och Captain America som stått och dammat i bokhyllan ett tag (resten av filmerna hade man ju sett innan).

 

Nick Fury of S.H.I.E.L.D. brings together a team of super humans to form The Avengers to help save the Earth from Loki and his army.

 

Jag är kär! En otroligt bra film med en otroligt bra cast - jag menar Robert Downey Jr, Chris Evans, Mark Ruffalo, Scarlett Johansson, Jeremy Renner och Chris Hemsworth. Bromancen mellan Stark och Banner. Det kändes som att de lyckades skapa band mellan alla karaktärer. Stark och Banner. Stark och Rogers. Natasha och Barton [vilket nästan låter som hotguy när jag uttalar det]. Allt! Tillsammans var de helt underbara! Dessutom, Jeremy Renner och Scarlett Johansson är perfekta tillsammans.

 

Så fort jag stigit ur biosalongen ville jag svänga tillbaka och se den igen. De lyckades verkligen med denna film. Man märkte inte att filmen varade i 2,5h timmar eftersom det alltid hände någonting. Man skrattade, och jag (såkart) fälde en tår vid ett tillfälle. Helt underbar film! Älskar känslan man får av sådana extremt bra filmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback