An Abundance of Katherines

 
Colin Singleton likes girls named Katherine, who have dumped him 19 times. On a road trip, this anagram-happy, washed-up child prodigy has $10K, a trailing bloodthirsty hog, and a best friend riding shotgun. His Theorem of Underlying Katherine Predictability should predict any relationship, avenge Dumpees everywhere, and finally get him the girl.
 
Title: An Abundance of Katherines
Author: John Green
Published:
10 maj 2010 av Penguin Books Ltd
Format: 
Paperback, 226 sidor
Source: 
Beställd från Bokus för 89 kronor
Genre: 
YA, contemporary, humor, (romance)
Favourite character: Hassan (troligtvis första gången jag inte säger huvudkaraktären)
Other notable characters: Lindsey.
Opinion about the cover: Det är så himlans fint. Det är simpelt, och har samtidigt en koppling till handlingen. De andra omslagen till boken är fruktansvärda om du frågar mig, men detta - detta omslag skulle jag kunna sitta och titta på i flera timmar.
Goodreads / Bokus
 
Jag hade höga förhoppningar på denna bok då jag läst både The Fault in Our Stars och Looking For Alaska, som jag älskade. Trots att boken kunde vara lite söt, kändes den ibland lite utdragen trots att den bara sträckte ut sig på 200 sidor. Det hände inte alltid saker, och ibland kändes vissa sidor tunga att läsa medan jag ibland läste 50 sidor utan att ens tänka på det. Jag vet inte ens om jag gillade Colin, han kunde vara väldigt ensynt vid tillfällen. Dock fanns Hassan, och han var definitivt den mest underhållande karaktären med sina skämt och charm.
 
Som sagt var det inte världens bästa bok, men desto närmare slutet jag kom ju mer uppskattade jag den. Kanske var det för att det började hända lite grann då. Jag skulle tyvärr inte rekommendera den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback