Första riktiga skoldagen

Idag var första riktiga skoldagen, vilket betyder att vi har börjat gå efter våra scheman. Själv bestod min dag av fyra lektioner (dubbelblocket räknat som ett) som sträckte sig från 8.20 - 16.05. (Visst är det larvigt att vi ska sluta fem över fyra?!) Jag lyckades ta mig igenom hela skoldagen - YAY ME! *sagt med London Tiptons röst* (från The Suite Life of Zack and Cody - om du inte vet vad det är: skäms!) Har varit en hel del nervös i dag. Det är nya kurser med nya klasskamret och nya lärare. Det finns säkert de som är suveräna på att skffa nya kontakter, själv kan jag inte förstå hur någon inte var nervös.
 
8.20 - 10:15 PSYKOLOGI
Jag fick skjuts av mamma eftersom hon skulle på en föreläsning i aulan, och kom precis till lektionen (kanske en eller två minuter sen). Då var dörren stängd och läraren hade redan börjat prata. Knackade, blev insläppt, tittade snabbt runt i klassrummet och försökte snabbt bestämma mig för vad jag skulle sitta, bestämde mig för att sätta mig vid ett långt bord där ett par killar satt utspridda, såg en klasskamrat, kände mig lättad och satte mig vid hans bord. Jag hoppas verkligen att kursen kommer att vara lika intressant som ämnet är, trots att jag efter dessa elva veckor kommer gå omkring och analysera allt som händer omkring mig.
 
10:15 - 12:45 HÅL OCH LUNCH
Efter dubbellektionen hade jag hål, och sedan lunch. Det var ganska många som hade hål samtidigt, bland annat Sofia. Så när matsalen öppnade gick vi och åt lunch. Gud, vad jag har saknat skolmaten! (jag hoppas verkligen att alla förstod ironin) Då min verkliga lunch ägde rum satte jag mig vid mitt skåp och läste Vampire Academy: Spirit Bound (som jag läste ut när jag kommit hem). Ska inte börja tjata om den serien nu. Tänkte faktiskt skriva en liten recession om den senare då jag läst ut sista boken.
 
12:45 - 13:45 ENGELSKA
Nerverna kom tillbaka. Gick in i klassrummet, och i stort sett alla bänkgrupper var redan upptagna. Som tur var gick jag in samtidigt som en annan tjej (som jag tidigare haft matte med året innan) och vi satte oss vid ett bord tillsammans. Och sedan kom även en annan tjej och satte sig med oss (en av Melinas kompisar). Vi tre bildade en bordsgrupp, och det kändes bra. Jag kunde slappna av, och bestämde mig för att jag kommer klara mig igenom även den kursen.
 
13:55 - 14:55 FILOSOFI
Har denna kurs med Reebok, och är så glad att vi har denna kurs tillsammans. Det kommer att gå galant! Dessutom älskar jag läraren. Han verkar skön, och jag gillar honom redan. Filosofi är ju ett intressant ämne, och jag tror han kommer göra det ännu roligare. Jag är dock inte världens bästa på att resonera, och lyssnar hellre på andra när de filosoferar.
 
15:05 - 16:05 RELIGION
Sist på dagen var det dags för religion. Denna lektion hade jag med en tjej som jag, i stort sett, hade alla lektioner med i ettan. Vi är inte riktigt vänner, men det var skönt att ha henne där. Dessutom kom det två andra tjejer och satte sig med oss. Har haft läraren innan, och var egentligen inte alltför uppspelt över att ha henne, men jag tror att hon kommer göra ett bra jobb. Det känns som att det handlar mer om hur religionen påverkar människors syn, både de trogna och de utanför - ett plus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback