Första sommarlovsveckan

 
Efter skolavslutningen (i måndags) åkte jag, Rebecka, Sofia (J) och Melina till Sollentuna Centrum för att äta lunch. Själv tog jag en ceasarsallad, som egentligen inte var ceasarsallad, men den var god ändå. Rebecka och Sofia fick grattis thaibuffé eftersom Sofia har en släkting som jobbar där (hon fick även med sig mat hem - bara lite avundsjuk), och Melina åt sushi vilket resulterade i att hon sedan satt och var hungrig eftersom det inte var mättande nog. När Sofia och Melina hade åkt gick jag och Rebook runt i några affärer och jag inhandlade ett par shorts (supermysiga) och en vit tröja (superdupermysig).
 
I tisdags sov jag länge, vilket behövdes. Fram tills tre gjorde jag ingenting, sedan bar det iväg till studentmottagningar. Gick på två stycken med föräldrarna och syrran (de andra två knottarna är ute på landet - Gräsö med mormor och morfar). Kände ingen av dem värst bra, men det var trevligt ändå. (gratis mat)
 
         
 
På onsdagen var jag iväg med Hanna, Julia och Bella på picknick. Eftersom vi inte hade mycket hemma (i stort sett stod kylskåpen tomma) skrapade jag ihop en sallad (sallad, tomat, gurka och parmaskinka). Sedan hade Julia och Bella med sig vattenmelon respektive ananas. Det var en mysig picknick trots att vi var omringade av småflugor. På kvällen träffades vi igen. Vi spelade kubb och tittade sedan på Grownups. Det var verkligen en super dag.
 
Torsdagen spenderades med Sofia och Rebecka. Vi åkte till Sollentuna där vi handlade mat. Det blev det klassiska; rostbiff, potatissallad och pommes pinnes. Köpte även en cola, trots att jag inte dricker läsk längre, med mitt namn på inne på Hemmakväll. Klagar inte - det är mumsigt! Vi tittade även på Dark Shadows, muppig film som vi inte hann se klart på.
 
Igår åkte jag med syster min till Sollentuna Centrum samt Stinsen för att inhandla present till underbara Bella, som vi kommer att fira idag. Köpte även en svart bikinitopp och ett par jättefina ringar till mig. Har nu lovat mig själv att jag nu inte ska spendera mer pengar på sådana saker. Ska leva som en ospenderare i sommar. Hemma blev det mackmiddag; nybakat bröd med parmaskinka, mozarella, tomat och olivolja samt brieost och salami, medan vi tittade på Les Misérable. Tumme upp!
 
(behövde visa en bild - det ser ju så himla fint ut!)
 
Sitter nu och äter en lätt lunch - mackor igen, eftersom vi senare idag ska fira Bellson. Jag är bara lite taggad! Jag hoppas att ert sommarlov har börjat lika bra som mitt har! Och förlåt för det långa inlägget (hade för en gångs skull mycket att skriva om). :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback