Lies (Gone #3)

 
66 Hours, 52 Minutes
 
It happens in one night: a girl who died now walks among the living, Zil and the Human Crew set fire to Perdido Beach, and amid the flames and smoke, Sam sees the figure of the boy he fears the most - Drake. But Sam and Caine defeated him along with the Darkness - or so they thought. As Perdido Beach burns, battles rage: Astrid against the Town Council; the Human Crew versus the mutants; and Sam against Drake. And the prophetess Orsay and her companion, Nerezza, are preaching that death will set them all free. As life in the FAYZ becomes more desperate, no one knows who they can trust.
 
Title: Lies
Serie: Tredje boken i Gone-serien
Author: 
Michael Grant
Published:
5 September 2011
Format: 
Paperback, 471 sidor
Genre: 
YA, dystopia, paranormal
Favourite character: Sam Temple, trots att han i denna bok är knäckt.
Other notable characters: Edilio, Sanjit och Quinn.
Opinion about the cover: Jag älskar det! Är oftast för simplicitet när det gäller bokomslag. Det enda som stör mig är att upplagan inte är av samma bolag som de två första böckerna, och därför skiljer sig framsidan och ryggen en aning. (föredrar Electric Monkey-upplagorna)
Goodreads / Bokus
 
Trots att andra boken inte riktigt nådde upp till mina förväntningar var jag ivrig att få tag på denna bok och börja läsa den. Jag älskar den här boken, och är verkligen glad att jag - efter flera år - köpte första boken och kom igång med att läsa serien. Man blir fångad, och jag önskar att jag hade de tre återstående böckerna i serien så att jag kunde sträckläsa. Gillar att boken är skriven ur flera olika perspektiv, eftersom man får fler svar (dock även fler frågor).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback