The Place Beyond the Pines

 
     A motorcycle stunt rider turns to robbing banks as a way to provide for
     his lover and their newborn child, a decision that puts him on a
     collision course with an ambitious rookie cop navigating a department
     ruled by a corrupt detective.
 
     regissör: Derek Cianfrance, släpptes: mars 2012, genre: brott-drama
 
Under de timmarna innan bussen gick in till stan tittade jag på de två sista timmarna av Game of Thrones, som jag skjutit upp på grund av The Red Wedding, och även filmen The Place Beyond the Pines med bland annat Ryan GoslingEva MendezBradley Cooper (vilket jag inte innan hade uppfattat) och Dane Dehaan.
 
Ville se filmen medan den gick på bio, men det blev aldrig av, och är glad att jag nu tillslut har sett den (köpte den på Hemmakväll för någon vecka sedan). Det var en bra film, med bra handling, bra ihopklippt, och bra skådespelare. Det enda jag har att säga som var dåligt om den är att det ibland kändes som att tempot inte riktigt fungerade med alla de tre delarna, dock var det inte något som förstörde. Som sagt var skådespelarna fantastiska, älskar speciellt Ryan Gosling (bryr mig inte om vad andra säger, han är snygg i den här filmen) och Dane Dehaan (har sett ganska många filmer med honom på den senaste tiden, LawlessChronicle och nu denna), de är båda talangfulla skådespelare, och har en viss charm. Man fastnade även för deras karaktärer, trots deras brister (som bara fick mig att gilla dem ännu mer). Ogillade dock Coopers karaktär. Satt hela tiden och ville skrika åt honom att det han gjorde var fel (fram till slutet i alla fall).
 
Måste även säga att jag gillade slutet. Det var fint, och kändes lugnande (av någon anledning). Det kändes lugnande att det inte blev som slutet i Blue Valentine, utan att allt löste sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback