När friheten kallar

Efter att ha jobbat fem dagar i sträck, 33.5 timmar, har jag äntligen fått ledigt. Gud vad härligt! Är dessutom ledig imorgon tillsammans med chummy. Dubbelhärligt! Vi ska ut på massa äventyr har vi bestämt.
 
 
Dagen började runt 10 med frukost, en delad markata macka, 1/2 med keso  och blåbär samt lite honung, 1/2 med leverpastej och gurka (kan inte motstå leverpastej). Efter att Sofia och Ella cyklat till jobbet gick jag och solade i cirka en timme, under denna tid hann även resten av familjen börja sin resa till Gräsö - FF i två dagar! Ska sola lite imorgon också, vill bli lite brun denna sommar.
 
Drog sedan ut på en joggingtur vid ett. 3,51 km på 20:29. Slog nytt rekord - bästa medelhastigheten på 2 - 4 km som nu ligger på 05:50 min/km. Är riktigt stolt över mig själv eftersom jag precis kommit igång med träningen igen. Det var dessutom otroligt varmt, svettades som en gris när jag var färdig - lite lagom mysigt sådär. Tog ett litet äpple med en sked jordnötssmör innan jag hoppade in i duschen. Gjorde sedan lunch direkt efteråt, körde på grekisk sallad för att det är så himlans gott.
 
Ska snart iväg till affären för att handla inför middagen - vi ska göra pizza med blomkålsbotten (och mozzarella, haha). Har velat pröva det ett bra tag nu och hoppas verkligen att det är gott. Den som säger att man inte kan mysa på en söndag har fel!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback