Årets första springrunda

Var alldeles nyss ute på första springrundan efter vintern. Är otroligt stolt över att jag drog ut mig själv trots att jag hellre hade velat sitta kvar på soffan med tankarna: "Nämen, det kan jag göra imorgon." Som att jag faktiskt hade gjort det då om jag hade skjutit upp det. Så, applåderar mig själv för att jag faktiskt gjorde det.
 
 
Delar även med mig av "statistiken". Jag vet att jag inte är den mest vältränade, ganska långt ifrån det faktiskt, men skrattar bäst som skrattar sist. Anledningen till detta är att det är ett bra sätt att hålla sig motiverad; genom att dela med sig. Motivation är det som snabbast slinker ifrån mig och är less på att hela tiden börja om - är man trött på att börja om får man helt enkelt inte ge upp.
 
Hade bra musik. Tittade framåt när jag sprang. Satte upp små mål på vägen. Höll en stadig fart under hela rundan. Hade dubbelstrumpor som jag fått av pappa och de är jättesköna - inga skavsår här inte.
 
Sanningen är att jag delvis har fått lite inspiration från mental träning där vår lärare pratade om att det är viktigt med att vara hälsosam eftersom det kommer visa sig mycket i framtiden. Kanske är det att tänka lite fram, men i detta fall bidrar det till min motivation istället för min stress. Självklart vill jag gå ner i vikt och komma iform för att jag vill se bättre ut (jag menar, just nu är jag i stort sett en klump), men det har aldrig fungerat som motivation i det långa loppet. Har en tendens att falla ner i groppar lite då och då. Lägger alltså på framtiden; jag vill vara en av dem gamlingarna som är pigga, ute och går, och som är friska och orkar umgås med sina barnbarn.
 
Dessutom märker jag ju av att jag mår så mycket bättre av att motionera och äta nyttigt. Det får mig även att känna mig stolt över mig själv. Så - cheers för att vara hälsosam!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback