Mindre än 100 dagar kvar

Studenten närmare sig och första beviset hämtades ut idag; nämligen studentmössan!
 
 
Verkligheten håller på att hinna ifatt mig och jag inser sakta men säkert att jag snart har gått klart gymnasiet. Det är då det börjar på allvar, åtminstone känns det som att det är tänkt så. Självklart kommer jag fortfarande att bo hemma, där jag troligtvis kommer ha lika mycket/lite ansvar. Skillnaden är att studentbidraget slutar komma och jag måste börja tjäna mina egna pengar (visserligen tycker jag att vi studerande förtjänar våra studiebidrag, men det här är annorlunda). Tycker ändå att den största skillnaden kommer att vara: INGA LÄXOR.
 
I alla fall, det är en bit kvar och jag tänker inte stressa upp mig riktigt än. I alla fall inte för det. Måste fortfarande hitta en klänning och skor till studenten, vilket känns som arbete nog för mig. Och kombinera det med de läxor och uppsatser man har kvar... Jah, riktigt ännu är det inte studenten. Men, jag kan åtminstone andas ut då oron över att mössan var för stor (för mig, för alla andra, förutom mamma, är den absolut för stor) bevisats onödig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback