Sett i Berlin, köpt på nätet

 
 
Ni förstår, jag prövade tröjan. Den hade en maska i sig, så jag hängde den med resten av kläderna man inte vill ha. Går ner för att hämta en ny. Tröjan finns inte i rätt storlek. Går upp och frågar personalen vid omklädningsrummet om den. Får titta på ställningarna med "bortvalda" kläder, men den finns inte där. Frågar om den ute i affärn, blir hänvisad neråt och sedan totalt nekad av samma kvinna när jag påpekar att det inte finns någon att fråga där nere. Jahapp, tänker jag och rycker på axlarna. Ni vet lite så där lagom irriterad. Sökte på tröjans produktnummer on the internet men ingenting dyker upp, förutom på deras amerikanska hemsida där frakten kostar dubbelt så mycket som tröjan. Inte riktigt värt det. Sedan när jag i sorgen sitter och kollar på andra stickade tröjor på Forever21:s europeiska hemsida, gissa vilken tröja som dyker upp?! Just ja, min älskade som blev borttappad i en affär i Berlin. Det finns inget annat att göra än att beställa hem den. Klickar även ner ett par ringar i varukorgen, som jag beundrat i Tyskland. De är en aning stora, överskattade tydligen tjockleken på mina fingrar, men dem funkar. Och ja, de är i guld. Där har ni det, historian om hur en tröja och ett set ringar blev leverarde till min dörr idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback